Tervetuloa Suomen Bullterrieriyhdistyksen sivuille

”Bullterrieri on voimakasrakenteinen, lihaksikas, tasapainoinen ja aktiivinen. Erikoispiirteenä rodulla on kuonon kärkeä kohti kaartuva (downfaced), munanmuotoinen pää. Luonteeltaan bullterrieri on rohkea, hyväntuulinen ja temperamenttinen. Itsepäinen mutta erittäin ihmisystävällinen.”

Olemme tämän arvostamamme koirarodun asiantuntijoita. Teemme valistustyötä ja järjestämme keskustelu-, neuvonta- ja koulutustilaisuuksia, kursseja, koiranäyttelyjä sekä luonnetestejä ja MH-luonnekuvauksia. Kiinnostaako toimintamme?

Ruotsin Bullterrieriyhdistys järjestää Open & Trophy Show´n 3.-4.8.2024!

Ruotsin Bullterrieriyhdistys järjestää Open & Trophy Show´n 3.-4.8.2024. Tuomareina toimivat bullterriereillä Simon Roff, Bobuddy, UK ja kääpiöbullterriereillä Jane Peakin, Byzantine, UK.

Terri-Eri järjestetään 5.7.2024 Oulussa

Suomen Terrierijärjestö r.y. järjestää Terri-Erin Oulussa 5.7.2024…

C.E.T.S. kutsun saaneet 2024

Suomen Bullterrieriyhdistys on ehdottanut kutsuttavaksi Belgiassa 30.-31.3.2024 järjestettävään C.E.T.S.:iin seuraavat koirat.

Osallistu bulli-aiheiseen piirustuskilpailuun

Suomen Bullterrieriyhdistys järjestää jäsenistölleen bulli-aiheisen piirustuskilpailun. Piirrä bullterrieriaiheinen kuva ja lähetä se osoitteeseen sbyhallitus@gmail.com
31.3.2024 mennessä.

Muista ilmoittaa Vuoden Bulli -kilpailun pisteet

Jäsen, muistathan ilmoittaa koirasi Vuoden Bulli-kilpailun pisteet 31.12.2023 mennessä. Uutena kategoriana on Vuoden Juniori, eli muista ilmoittaa myös junnusi pisteet.

Onko koirasi valioitunut vuonna 2023?

Onko omistamasi tai kasvattamasi koira valioitunut vuonna 2023? Mikäli on, toimita Bulterin vuosikirjatoimikunnalle seuraavat tiedot 31.1.2024 mennessä sähköpostitse osoitteeseen bulteritoimitus@gmail.com

Hallitus tiedottaa

24.3.2024 sääntömääräisen vuosikokouksen esityslista

Suomen Bullterrieriyhdistys Ry:n sääntömääräinen vuosikokous pidetään sunnuntaina 24.3.2024 klo 16.00 osoitteessa Svidiksentie 154, 07880 Liljendal, mutta ensisijaisesti toivotaan osallistuttavan Teams-sovelluksen kautta.

Hallituksen kokouspäivämäärät 2024

Hallituksen kokouspäivämäärät on päätetty vuodelle 2024. Esityslistalle haluttu materiaali tulee toimittaa hallitukselle viimeistään viikkoa ennen kokousta. Vuosi- ja syyskokouksen esityslistoille haluttu materiaali tulee toimittaa hallitukselle viimeistään kuukausi ennen kokousta.

Jalostustoimikunta tiedottaa

Autathan meitä olemaan ajan tasalla rodun terveystilanteesta

Yhdistyksen kotisivuille on nyt lisätty jatkuvan tiedonkeruun lomake, jotta yhdistyksen on mahdollista kerätä jatkuvasti tietoja bullterrierirodun tilanteesta.

Tiedot ovat ehdottoman tärkeitä seuraavaa Jalostuksen tavoiteohjelmaa tehdessä, jotta yhdistyksen jalostustoimikunnalla on ajantasainen tieto rodun tilanteesta.

Uudet rokotusmääräykset astuivat voimaan kesäkuun alusta

”Kennelliiton rokotusohjetta on tarkastettu ja päivitetty uusien markkinoille tulleiden rokotusten myötä. Aiempien ohjeiden mukaan osalle rokotuksista on annettu suositeltu voimassaoloaika. Ruokavirasto ei enää anna suosituksia rokotusten osalta, vaan suosittelee noudattamaan rokotteen valmisteyhteenvetoa.  Kennelliiton rokotusohjeiden päivitys astuu voimaan 1.6.2023.”

Bullterriereiden PEVISA-ohjelma jatkuu ennallaan vuoden 2024 alusta

Suomen Kennelliiton Jalostustieteellinen toimikunta on 22.5.2023 kokouksessaan hyväksynyt bullterrierireiden PEVISA-ohjelman jatkumaan ennallaan vuoden 2024 alusta.
Nykyinen ohjelmakausi on päättymässä 2023 vuoden loppuun…

Artikkelit

Ketkä puuhaavat yhdistyksessä? Tutustu kotisivujen päivittäjään!

Ketkä ovat niitä henkilöitä, jotka puuhaavat yhdistyksen hommissa? Nyt sinulla on mahdollisuus tutustua heihin! Alkuvuoden aikana esittelemme yhdistyksen hallituksen, toimikunnat sekä toimihenkilöt.

Tällä kertaa vuorossa on kotisivujemme päivittäjä Krista Forsander.

Ketkä puuhaavat yhdistyksessä? Tutustu Terrilifen yhteyshenkilöön!

Koirien täyteinen aika elämässäni on alkanut vuonna 1997, kun vihdoinkin sain kauan odottamani ensimmäisen koiran. Vaikka lapsena vannoin, että sellaisia rumia laatikkopäisiä koiria en varmasti ota, ja ala-aste ikäisen, koirasta haaveilevan, lapsen silmiä hiveli cockerspanieli ja afgaaninvinttikoira, on koiraharrastukseni teini-ikäisenä kuitenkin alkanut pienistä, mutta suuriluonteisista ”laatikkopäisistä” metsästysterriereistä.

Ketkä puuhaavat yhdistyksessä? Tutustu Bullipäivätoimikuntaan!

Bullipäivätoimikunnan tarkoituksena on toteuttaa Bullipäivät ja sen yhteydessä järjestettävä huutokauppa ja juhlaillallinen. Bullipäivät on Suomen Bullterrieriyhdistyksen vuosittainen erikoisnäyttely bullterriereille. Näyttelyn tavoitteena on edistää terveiden, hyväluonteisten, käyttöominaisuuksiltaan ja rakenteeltaan sekä ulkomuodoltaan rodunomaisten, hyvinvoivien koirien kasvatusta.

Bullipäivien 2024 menossa mukana