Artikkelit

Nasal dermoid sinus – Nornan nassu

Kaikki varmaan tietävät mitä on, kun ei tiedä mikä koiraa vaivaa? On selkeitä ja epämääräisiä oireita, välillä enemmän ja välillä vähemmän. Alat jo epäillä itseäsi vainoharhaiseksi. Käytte lääkärissä, missä oireita vähätellään. Käytätte koiraa toisella, missä asiaan paneudutaan vähän enemmän. Lopulta sieltä ohjataan CT-kuviin, kun rehellisesti tunnustettiin, ettei täällä pysty tekemään mitään, mitä ei jo olisi tehty, eikä tiedetä mikä on vikana.

Ketkä puuhaavat yhdistyksessä? Tutustu kotisivujen päivittäjään!

Ketkä ovat niitä henkilöitä, jotka puuhaavat yhdistyksen hommissa? Nyt sinulla on mahdollisuus tutustua heihin! Alkuvuoden aikana esittelemme yhdistyksen hallituksen, toimikunnat sekä toimihenkilöt.

Tällä kertaa vuorossa on kotisivujemme päivittäjä Krista Forsander.

Ketkä puuhaavat yhdistyksessä? Tutustu Terrilifen yhteyshenkilöön!

Koirien täyteinen aika elämässäni on alkanut vuonna 1997, kun vihdoinkin sain kauan odottamani ensimmäisen koiran. Vaikka lapsena vannoin, että sellaisia rumia laatikkopäisiä koiria en varmasti ota, ja ala-aste ikäisen, koirasta haaveilevan, lapsen silmiä hiveli cockerspanieli ja afgaaninvinttikoira, on koiraharrastukseni teini-ikäisenä kuitenkin alkanut pienistä, mutta suuriluonteisista ”laatikkopäisistä” metsästysterriereistä.

Ketkä puuhaavat yhdistyksessä? Tutustu Bullipäivätoimikuntaan!

Bullipäivätoimikunnan tarkoituksena on toteuttaa Bullipäivät ja sen yhteydessä järjestettävä huutokauppa ja juhlaillallinen. Bullipäivät on Suomen Bullterrieriyhdistyksen vuosittainen erikoisnäyttely bullterriereille. Näyttelyn tavoitteena on edistää terveiden, hyväluonteisten, käyttöominaisuuksiltaan ja rakenteeltaan sekä ulkomuodoltaan rodunomaisten, hyvinvoivien koirien kasvatusta.

Ketkä puuhaavat yhdistyksessä? Tutustu Jalostustoimikuntaan!

Jalostustoimikunnan tarkoituksena on ohjata ja valvoa rodun jalostusta maassamme ja avustaa kasvattajia ja jalostusyksilöiden omistajia jalostussuunnittelussa antamalla neuvontaa ja informaatiota. Toiminnan tavoitteena on terveiden, rotumääritelmän vaatimukset täyttävien koirien kasvatuksen tukeminen…

Ketkä puuhaavat yhdistyksessä? Tutustu Trophytoimikuntaan!

“Hallituksen lisäksi toimin Trophytoimikunnan vetäjänä. Trophytoimikunnan toiminnassa olen ollut mukana vuodesta 2021 saakka. Trophytoimikunnan tehtävänä on valita koirat mm. Bullipäivillä järjestettävään Trophy-kutsukilpailuun…

Ketkä puuhaavat yhdistyksessä? Tutustu rahastonhoitajaan ja jäsensihteeriin!

”Hankin ensimmäisen bullini 1987. Sen piti olla ihan tavallinen kotikoira, mutta niinhän siinä kävi, että harrastus vei mennessään. Lopulta kasvatin 7 pentuetta kennelnimellä Nooakin Arkin. Kasvattini saavuttivat mm. Vuoden pentu, Vuoden bulli ja Bullipäivän voittaja -meriitit. Paras saavutukseni on kuitenkin se, että minulta bullin hankkineet halusivat minulta myös sen seuraavan ja sitäkin seuraavan bullin. Välit säilyivät hyvinä, vaikka vastoinkäymisiäkin tuli. Elämäntilanteet muuttuvat ja viimeisestä bullistani luovuin 2012. Tulihan siinä 25 vuotta pyörittyä.

Ketkä puuhaavat yhdistyksessä? Tutustu hallitukseen!

Suomen Bullterrieriyhdistyksen hallituksen tehtävänä on hoitaa yhdistyksen asioita. Hallitukseen valitaan kahdeksi kalenterivuodeksi kerrallaan puheenjohtaja, jonka lisäksi hallitukseen kuuluu kuusi kahdeksi kalenterivuodeksi kerrallaan valittavaa muuta jäsentä, joista kolme on vuosittain erovuorossa. Hallitus valitsee keskuudestaan varapuheenjohtajan sekä nimeää sihteerin ja rahastonhoitajan. Rahastonhoitaja ja sihteeri voidaan valita hallituksen ulkopuolelta.

Kasvattajaesittelyssä Prisman

Olen Anitta Aeschlimann ja asun tällä hetkellä toistaiseksi Vantaalla ja kasvatan kääpiöbullterriereitä sekä käyttölinjaisia saksanpaimenkoiria ja biewerterriereitä kennelnimellä Prisman. Kennelnimi on myönnetty vuonna 1989. Koirien kasvatuksessa olen ollut mukana koko ikäni, lähes 60v. Synnyin perheeseen, jossa koirien kasvatusta oli ollut jo useamman sukupolven ajan. Ihastuin bullterrieriin jo pikkutyttönä nähdessäni sellaista ulkoilutettavan usein kotinurkillani.

Kasvattajaesittelyssä Snakecharmer’s

Olen Katerina Mlcochova Nummelasta, ja olen kasvattanut kääpiöbullterriereitä vuodesta 2010 kennelnimellä Snakecharmer’s.

Lapsesta saakka olen ollut hyvin kiinnostunut kaikista eläimistä, erityisesti koirista. Tiesin jo nuorena, että haluaisin käydä koiranäyttelyissä ja kasvattaa koiria. Jossain vaiheessa sain käteeni kirjan ”Pienet metsästyskoirat”, jossa oli esittely bullterriereistä. Olin täysin myyty, wow, mikä koira!