2021 Bullipäivät, PERUTTU

Bullipäivät 2021IlmoittautuminenMajoitus & ruokailuOhjelmaOpen ShowTuomariIn EnglishTuloksetLuetteloKuviaYhteistyökumppanit
Suomen Bullterrieriyhdistyksen päänäyttelyä ei järjestetä kesällä 2021 koronapandemian vuoksi.

Bull terriers are more than a hobby, they are a way of life.

I got my first bull terrier at the age of 18 years. Me and Carole first started with a staffordshire bull terrier bought by my father as a birthday present. He got me the wrong one – a staffy bull terrier rather than a bull terrier – but I could not refuse it. So I bought to myself and Carole one 6 months later and we started breeding some 3 years later. We did not have a prefix for the first 2-3 years but as we got more and more serious about the breed, we gain the Kilacabar prefix. We then bought our first bully to show, Joan la Pucelle, since then we have never looked back. We have owned, shown or handled over 17 UK and international champions. We have always preferred the white ones but nowdays we have more coloureds.

We both have judged all the major championship or trophy shows all over the world. Bull terriers are more than a hobby, they are a way of life. In 2017 I judged the bull terriers and minis at Crufts. The pinnacle of my time in the breed, thanks to the Kennel Club UK.

Our most famous dogs have been Kilacabar Rolling Thunder 5 years top stud dog, CH Kilacabar Stand and Deliver, CH Kilacabar Firestarter, CH Flashpoint Inferno, top stud dog and top terrier, CH Nosrettap Celtic Star and CH Alecto Kool Barracuda, 5 times top stud and 2 top terrier.

Kilacabar is a small family-run kennel. Puppies are introduced to our children from day one, and are soon socialized and ready to face anything their adult life’s may bring. Temperament is also very important for us.

Im looking forward to judging in Finland again

Regards

Chris Kilpatrick

Bullterrierit ovat enemmän kuin harrastus, ne ovat elämäntapa.

Sain ensimmäisen bullterrierini 18 vuotiaana. Aluksi minulla ja Carolella oli staffordshiren bullterrieri, jonka isäni antoi minulle syntymäpäivälahjaksi. Erehdyksessä hän hankki minulle staffin bullin sijasta, mutta en voinut kieltäytyäkään lahjasta. Siispä ostin itselleni ja Carolelle bullterrierin 6 kk kuluttua ja aloimme kasvattaa n. kolmen vuoden kuluttua. Aluksi 2-3 vuoden aikana meillä ei ollut kennelnimeä, mutta kun harrastuksemme muuttui aina vaan vakavammaksi, hankimme kennelnimen Kilacabar. Ostimme silloin ensimmäisen näyttelykoiramme, Joan la Pucelle, emmekä ole sen jälkeen katsoneet taaksemme. Olemme omistaneet, käyttäneet näyttelyissä ja esittäneet yli 17 Englannin ja kansainvälisiä valioita. Olemme aina pitäneet enemmän valkoisista mutta nykyään meillä on enemmän värillisiä.

Olemme molemmat arvostelleet kaikissa tärkeimmissä sertifikaattinäyttelyissä ja trophy showssa kaikkialla maailmassa. Bullterrierit ovat enemmän kuin harrastus, ne ovat elämäntapa. 2017 arvostelin bullterrierit ja minit Cruftsin näyttelyssä. Urani huippuhetki, kiitos Englannin Kennel Clubin.

Kuuluisimat koiramme ovat olleet Kilacabar Rolling Thunder, 5 vuotta paras siitosuros, CH Kilacabar Stand and Deliver, CH Kilacabar Firestarter, CH Flashpoint Inferno, paras siitosuros ja paras terrieri, CH Nosrettap Celtic Star and CH Alecto Kool Barracuda, 5 kertaa paras siitosuros ja 2 kertaa paras terrieri.

Kilacabar on pieni, perheen pyörittämä kenneli. Pennut ovat tekemissä lastemme kanssa ensimmäisestä päivästä alkaen ja sosiaalistuvat pian, ja ovat siten valmiita kohtamaan mitä ikinä niiden elämä aikuisena tuokaan mukanaan. Myös luonne on meille hyvin tärkeä.

Tulen mielelläni taas arvostelemaan Suomeen.

Terveisin

Chris Kilpatrick

loka
Koko päivä Luonnetesti @ Oulunkylän maja