2020 Bullipäivät, Hauho

Bullipäivät 2020Open ShowIlmoittautuminenMajoitus & ruokailuOhjelmaTrophyTuomari/JudgeIn EnglishTuloksetLuetteloKuviaYhteistyökumppanit
Suomen Bullterrieriyhdistys, Trophy ja Open Show 13.-14.6.2020 Lautsian Kartano, Hauho. Bullterrieri ja kääpiöbullterrieri, myös pennut (5-alle 7kk & 7-alle 9kk) sekä kasvattaja ja jälkeläisluokka

PALKINTOTUOMARI Chris Kilpatrick, Kennel Kilacabar, UK.

Tervetuloa Bullipäiville!

Open Show on epävirallinen näyttely, johon ovat kaikki bullterrierit ja kääpiöbullterrierit tervetulleita, vaikkapa sitten hakemaan ensimmäistä näyttelykokemusta, tai harjoittelemaan jo unohtuneita taitoja ja kartuttamaan esiintymiskokemusta. Tuomarilla ja kehäsihteereillä on aikaa opastaa aloittelijoita kehässä. Bullipäivät on myös hyvä tilaisuus harjoitella 5.9.2020 Vantaalla järjestettävään Bull-Eri erikoisnäyttelyä varten!

Bullipäivät on kaikille näyttelyä innokkaastikin harrastaville tärkeä tapahtuma, sillä tuomarina on aina rodun kasvattajatuomari, tänä vuonna rodun kotimaasta pitkän linjan kasvattaja Chris Kilpatrick, Kennel Kilacabar. Bullipäiville voi ilmoittaa myös koiran, jolla on Suomen Kennelliiton näyttelysäännöissä mainittu hylkäävä virhe.

Näyttelyssä ei jaeta serttejä, eikä koiran tulos näy jalostustietokannassa, koska kyseessä on epävirallinen näyttely. Jaossa on pokaaleita, ruusukkeita sekä ruokapalkintoja.  Tulokset julkaistaan yhdistyksen lehdessä ja kotisivuilla. Jokainen koira saa kirjallisen arvostelun, jotka julkaistaan kuvineen Bulterilehdessä no 3. Muistathan käydä kuvattavana! Mikäli haluat itsellesi Bulterin, etkä ole jäsen, voit tilata sen etukäteen arpajaisteltasta, hinta 9€ sisältäen postimaksun.

Lisäksi koirat saavat tuomarin niin päättäessä mahdollisuuden osallistua Paras pää, Parhaat liikkeet ja Paras Handler kilpailuun sunnuntaina.

Molempina näyttelypäivinä jaetaan myös yhdistyksen ja eri lahjoittajien myöntämiä kiertopalkintoja.

Lauantaina arvostellaan pennut 5-7 kk ja 7-9 kk ja veteraanit. Näyttelypäivän päättää Trophy Show, kutsukilpailu viime vuoden voitokkaimmille, ja toivommekin, että mahdollisimman moni jää kannustamaan näitä kutsukilpailuun päässeitä koiria. Kotiin ehtii kyllä!

Sunnuntaina ovat vuorossa molempien rotujen muut luokat, sekä päivän päätteeksi tuomari valitsee Best in Shown sekä Parhaan Pään, Parhaat Liikkeet ja Parhaan Handlerin. Jos saat koirasi arvostelun yhteydessä lipukkeen, joka oikeuttaa osallistumaan ko. valintaan, kannattaa jäädä paikalle!

Lisäksi Bullipäivillä on arpajaiset, joitakin näytöksiä, Junior Handler- kilpailu ja ennen kaikkea, paljon bulleja!

Lautsiassa on edullisia huoneita, joten kannattaa jäädä yöksi. Lauantai-iltana juhlaillallisen (ilmoittautuminen etukäteen) yhteydessä on huutokauppa, palkitaan Vuoden Bulli-kilpailun parhaat, sekä jaetaan vuoden aikana kansainvälisen arvon (CIB) saavuttaneille koirille ruusukkeet ja kunniakirjat.

Open Show’n järjestäminen vaatii paljon talkootyövoimaa erilaisiin tehtäviin. Jos kiinnostuit ja haluat olla mukana järjestelyissä, ilmoittaudu mukaan.

Mukana tapahtumaa sponsoroimassa mm.:

• Husse koiranruuat
  • Orbilock
  • Ruttu-Nuttu
  • Jalo

Kuka tahansa on tervetullut lahjoittamaan tapahtumaan lisäruusukkeita ja/tai esinepalkintoja haluamilleen sijoituksille. Mahdollisista lahjoituksista pyydetään ilmoittamaan järjestäjille hyvissä ajoin ennen tapahtumaa. Yhteydenotot bullipaivat@gmail.com
 Toimikunnan nimilistasta voit katsoa lähimpänä asuvan jäsenen!

Terveisin Bullipäivätoimikunnan jäsenet ( meidät erotat näyttelypaikalla punaisista liiveistä)

Marja Lindvall (toimikunnan vetäjä) , Tampere
marjalindvall(at)gmail.com

Jatta Pailinna-Rosenlöf , Espoo
Anne Sinisalo, Helsinki
Juha Helo, Tampere
Sanni Kirmanen, Tampere
Miia Koskinen , Ylöjärvi
Karoliina Pitkäaho , Kangasniemi
Sara Tuomi , Sastamala

Hyvät ohjeet näyttelyihin valmistautumiseen löytyvät mm. Koirakoulu Kompassin sivuilta.

Bullipäivillä tavataan!

Ilmoittaessaan koiransa näyttelyyn näytteilleasettaja sitoutuu noudattamaan Suomen Kennelliiton voimassa olevia näyttelysääntöjä ja niitä täydentäviä ohjeita sekä rokotusmääräyksiä. Säännöt löytyvät Kennelliiton kotisivuilta.

Ilmoittautumishinnat jäsenille:

• PEN-VET 20€ • JUN-VAL 28 € • VET yli 10 v. 0 € • Saman omistajan 2. jne koira 25 € (alennus lasketaan vain täysihintaisista ilmoittautumismaksuista (ei pen, eikä vet maksuista) • Kasvattajaluokka- ja jälkeläisluokat 0 € • Junior Handler 0 € (ilmoittautumiset paikan päällä)

Ilmoittautumishinnat ei jäsenille

• PEN-VET 25 € • JUN-VAL 35 € • VET yli 10 v. 0 € • Saman omistajan 2. jne koira 32 € (alennus lasketaan vain täysihintaisista ilmoittautumismaksuista (ei pen, eikä vet maksuista) • Kasvattajaluokka- ja jälkeläisluokat 0 € • Junior Handler 0 € (ilmoittautumiset paikan päällä)

Ilmoittautumiset 15.5.2020 mennessä     tai postitse bullipaivat@gmail.com  (katso ilmoittautumislomakkeesta tarvittavat tiedot)

Ilmoittautumiset maksetaan Suomen Bullterrieriyhdistyksen tilille FI10 2001 1800 0428 17, viite 1313 . Maksukuitti liitettävä ilmoittautumisen mukaan!

Osallistujanumerot lähetetään sähköpostitse tai postitse.

Ilmoittautumiset Junior Handler -kisaan ennen näyttelyn alkua.

Vaikka kyseessä on epävirallinen tapahtuma, noudatamme Suomen Kennelliiton rokotus-, tunnistus- ja antidopingohjeita . Muistathan ottaa koirasi rokotustodistukset mukaan! Kennelliiton jäsenet voivat saada koiran rokotustiedot näkyviin Omakoira-mobiilisovellukseen, jossa ne kulkevat kätevästi mukana joka paikkaan. Mobiilisovellukseen tallennetut tiedot toimivat Suomessa virallisena rokotustodistuksena koiranäyttelyissä ja kokeissa.
Ilmoittautumisia koskevat tiedustelut bullipaivat@gmail.com tai
Marja Lindvall 046 543 14 66, marjalindvall@gmail.com.

Rokotusmääräykset 1.1.2020 alkaen tästä
Päivitetyn ohjelman mukaan koiralla tulee olla Kennelliiton alaisiin tapahtumiin osallistuessaan voimassa rokotus penikkatautia, parvovirusta, maksatulehdusta ja raivotautia vastaan. Aiempien rokotusmääräysten mukaan koiralta vaadittiin vain penikkatauti- ja raivotautirokotus.

Kaikissa Kennelliiton alaisissa tapahtumissa läsnä olevilla koirilla tulee olla voimassa seuraavat rokotukset:

Penikkatautirokotus-, parvovirusripuli- ja tarttuva maksatulehdusrokotus: Koiran pitää olla rokotettu penikkatautia, parvovirusripulia ja tarttuvaa maksatulehdusta vastaan vähintään kaksi kertaa. Tehosterokotuksesta tulee tapahtumanhetkellä olla kulunut vähintään 21vrk (kolmen viikon varoaika). Alle vuoden iässä annettu tehosterokotus on voimassa yhden vuoden. Vuoden iässä tai vanhempana annetut tehosteet ovat voimassa ko. rokotteen valmisteyhteenvedon mukaisesti.

Raivotauti- eli rabiesrokotus: Koiran ensimmäisestä raivotautirokotuksesta tulee tapahtumanhetkellä olla kulunut vähintään 21vrk (kolmen viikon varoaika). Alle vuoden iässä annettu rokotus on voimassa yhden vuoden. Vuoden iässä tai vanhempana annetut rokotukset ovat voimassa ko. rokotteen valmisteyhteenvedon mukaisesti.

Rokotuksia ei suositella annettavaksi samanaikaisesti. Edellisistä rokotuksista on oltava eläinlääkärin merkintä lemmikkieläinpassissa tai muussa rokotustodistuksessa.

Jos koiran rokotus on vanhentunut, tulee rokotus kaikissa tapauksissa uusia vähintään 21vrk ennen tapahtumaa (kolmen viikon varoaika). Kolmen viikon varoajan lasketaan niin, että koira saa osallistua seuraavana päivänä varoajan päättymisen jälkeen eli 22. päivä rokotuksesta.

Majoitus  Lautsian kartano

Varaukset 2.3.2020 – 31.5.2020 /    taina.toivettula@lautsia.fi

puh. +358 50 366 1671

Hotelli,  Yhden hengen huone (Kuntola) 75€ / vrk. Kahden hengen huone 105€ / vrk / 2 hlö

Hostelli Kahden hengen huone, eläimet sallittu 75€ / vrk Yhden hengen huone, eläimet sallittu 40€ / vrk , Irjala (3 hh, 2 hh ja 1 hh huoneet yhteinen oleskelutila) Majoituksen hintaan sisältyy aamiainen.

Huoneistot (4−5 hlö, ei sis. aamiaista) 105€ / vrk/ 2hlö,  Huoneistoissa 20 € hlö lisämajoittujat

Karavaanipaikka 20€/ vrk (1- 4 hlö), sis. sähkö, sauna- ja allasosaston käyttö
10€/ vrk (1-4 hlö), ilman sähköä, sis. sauna- ja allasosaston käyttö.

Telttapaikka  10€/ vrk, sis. sauna- ja allasosaston käyttö

Kahvi

13 € lapsi 4-11 vuotta

Maksu yhdistyksen tilille  FI10 2001 1800 0428 17, viite 2626

Näyttely -illalliselle ilmoittautuminen 31.5.2020 mennessä bullipaivat@gmail.com. Liitä maksukuitti mukaan. Vegaanivaihtoehto myös saatavilla, kerro erikoisruokavaliosi ilmoittautumisen yhteydessä.

Aktiviteetit:  Sauna ja uima-allas osasto, kuntosali Sauna ja uima-allasosasto ovat asiakkaidemme vapaasti käytettävissä aamuisin  08:00-09:30 ja iltaisin 19:00-20:30. Kuntosali asiakkaidemme vapaassa käytössä klo 08.00- 21.00.

Ystävyydenniemen löylysauna Majoittujien vapaassa käytössä puulämmitteinen sauna. Saunalle mahtuu kerrallaan 4-6 hlö, saunalla ei ole sähköä.

Lauantai 13.6. klo 11:00  rokotusten tarkastus, ilmoittautuminen Juniori Handler -kisaan

Open Show 12:00
kääpiöbullterrieri PP, PEN, VET
bullterrieri PP, PEN, VET
BIS pentu, BIS veteraani, Junior Handler.

klo 16:00 Trophy Show

klo 19:00  Illallinen, huutokauppa, palkitsemiset

Sunnuntai 14.6. klo 09:00 rokotusten tarkastus, ilmoittautuminen Junior Handler -kisaan

Open Show 10:00
kääpiöbullterrieri JUN, NUO, AVO, VAL, KASV, JÄLK, ROP
bullterrieri JUN, NUO, AVO, VAL, KASV, JÄLK, ROP
Junior Handler, BIS Handler
Paras pää, Parhaat liikkeet, Muut kiertopalkinnot
BIS kasvattajaluokka, BIS jälkeläisluokka
Näyttelyn paras – Best in Show

Trophyyn kutsutut koirat

Bullterrierit

Kääpiöbullterrierit

Bull terriers are more than a hobby, they are a way of life.

I got my first bull terrier at the age of 18 years. Me and Carole first started with a staffordshire bull terrier bought by my father as a birthday present. He got me the wrong one – a staffy bull terrier rather than a bull terrier – but I could not refuse it.  So I bought to myself and Carole one 6 months later and we started breeding some 3 years later. We did not have a prefix for the first 2-3 years but as we got more and more serious about the breed, we gain the Kilacabar prefix. We then bought our first bully to show, Joan la Pucelle, since then we have never looked back. We have owned, shown or handled over 17 UK and international champions. We have always preferred the white ones but nowdays we have  more coloureds 😊.

We both have judged all the major championship or trophy shows all over the world. Bull terriers are more than a hobby, they are a way of life. In 2017 I judged the bull terriers and minis at Crufts. The pinnacle of my time in the breed, thanks to the Kennel Club UK.

Our most famous dogs have been Kilacabar Rolling Thunder 5 years top stud dog, CH Kilacabar Stand and Deliver, CH Kilacabar Firestarter, CH Flashpoint Inferno,  top stud dog and top terrier,  CH Nosrettap Celtic Star and CH Alecto Kool Barracuda, 5 times top stud and 2 top terrier.

Kilacabar is a small family-run kennel. Puppies are introduced to our children from day one, and are soon socialized and ready to face anything their adult life’s may bring. Temperament is also very important for us.

Im looking forward to judging in Finland again

Regards

Chris Kilpatrick

Bullterrierit ovat enemmän kuin harrastus, ne ovat elämäntapa.

Sain ensimmäisen bullterrierini 18 vuotiaana. Aluksi minulla ja Carolella oli staffordshiren bullterrieri, jonka isäni antoi minulle syntymäpäivälahjaksi. Erehdyksessä hän hankki minulle staffin bullin sijasta, mutta en voinut kieltäytyäkään lahjasta. Siispä ostin itselleni ja Carolelle bullterrierin 6 kk kuluttua ja aloimme kasvattaa n. kolmen vuoden kuluttua. Aluksi 2-3 vuoden aikana meillä ei ollut kennelnimeä, mutta kun harrastuksemme muuttui aina vaan vakavammaksi, hankimme kennelnimen Kilacabar. Ostimme silloin ensimmäisen näyttelykoiramme, Joan la Pucelle, emmekä ole sen jälkeen katsoneet taaksemme. Olemme omistaneet, käyttäneet näyttelyissä ja esittäneet yli 17 Englannin ja kansainvälisiä valioita. Olemme aina pitäneet enemmän valkoisista mutta nykyään meillä on enemmän värillisiä 😊.

Olemme molemmat arvostelleet kaikissa tärkeimmissä sertifikaattinäyttelyissä ja trophy showssa kaikkialla maailmassa. Bullterrierit ovat enemmän kuin harrastus, ne ovat elämäntapa. 2017 arvostelin bullterrierit ja minit Cruftsin näyttelyssä. Urani huippuhetki, kiitos Englannin Kennel Clubin.

Kuuluisimat koiramme ovat olleet Kilacabar Rolling Thunder, 5 vuotta paras siitosuros, CH Kilacabar Stand and Deliver, CH Kilacabar Firestarter, CH Flashpoint Inferno,  paras siitosuros ja paras terrieri,  CH Nosrettap Celtic Star and CH Alecto Kool Barracuda, 5 kertaa paras siitosuros ja 2 kertaa paras terrieri.

Kilacabar on pieni, perheen pyörittämä kenneli. Pennut ovat tekemissä lastemme kanssa ensimmäisestä päivästä alkaen ja sosiaalistuvat pian, ja ovat siten valmiita kohtamaan mitä ikinä niiden elämä aikuisena tuokaan mukanaan. Myös luonne on meille hyvin tärkeä.

Tulen mielelläni taas arvostelemaan Suomeen.

Terveisin

Chris Kilpatrick

Finnish Trophy & Open Show for Bull Terriers and Miniature Bull Terriers on June 13th-14th 2020 in Hauho, Finland.

Judge Chris Kilpatrick, Kennel Kilacabar, UK.

Entry •Puppies 25 € •Juniors – champions 35 € •Veterans 25 € •Veterans over 10 years old free •Second dog from the same owner 32 € Entry fee includes the catalogue.

Junior handler, breeder and progeny classes are free and can be signed up on at the venue.

Entry fee is to be paid to Suomen Bullterrieriyhdistys ry, IBAN FI10 2001 1800 0428 17  , BIC: NDEAFIHH
reference number 1313,  international reference RF61 1313 6

Enter by sending the online form  by 15.05.2020

Bullipäivät is an important event for all dog show enthusiasts, as we always have a judge who is a breeder, this year Chris Kilpatrick, Kennel Kilacabar.

In this show no certificates are awarded and the dog’s result will not be shown in the breeding database as this is an unofficial show. However, there will be trophies, rosettes and food prizes in each class. The results are published in the association’s journal and on their website. Each dog receives a written critic, which is published with a picture in Bulteri nr 3. If you want the magazin and are not a member, you can pre-order it from the lottery tent for € 9 including postage.

On Bullipäivät dogs that have disqualifying faults according to FKC dog show regulations are also welcome.

In addition, the dogs will have the opportunity to participate in competions for the Best Head, Best Movement and Best Handler Sunday if the judge so decides.

On Saturday night, during a special dinner (pre-registration required) there will be auction, Bullterriers of the year will be awarded and rosettes and diplomas will be given to dogs who have reached international standing (CIB).

Schedule

Saturday 13.06.2020

Miniature Bull Terrier, Puppies and veterans Bull Terrier, Puppies and veterans
Junior handler
Bis Puppy
Bis Veteran

16:00 Trophy Show, by invitation only

19:00 Show Dinner

Sunday 14.06.2020

Miniature Bull Terrier, all other classes Bull Terrier, all other classes .
Junior Handler, Best Handler
Breeder classes Progeny classes
Best Head Best Movement Best in Show Breeder
Best in Show Progeny Best in Show

Any questions, please contact email: bullipaivat@gmail.com or Anne Sinisalo, phone +358 50 309 39 52

Accommodation Lautsian Kartano  website
reservations  2.3. – 31.5.2020 ”Bullterrieri”

email taina.toivettula@lautsia.fi   phone +358 50 366 1671

Hotel Single from 75 €/night (no breakfast) Twin from 105 €/night (no breakfast) Extra bed 22€/night

Hostel Single from 36 €/night (including breakfast) Twin from 65 €/night (including breakfast) Irjala (Rooms for 3, 2 ja 1 person, common living area) Hostel with breakfast. Apartments (4−5 persons, no breakfast) 105€ / night / 2 persons Extra guests 20 €
Pet fee 20 €/accommodation

Caravan area 20€/ night (1- 4), including electricity, sauna- and swimming area 10€/ night (1-4 hlö), no electricity, including sauna- and swimming area

Reservations before 31.5.2020. Please refer to “Bullterrieri” when you make the reservation.

Addiotinal meals Breakfast 6€ Lunch 9 € Dinner 12€

Show Dinner on Saturday evening 29 € , with program and auction. Registration for dinner by 31.05.2020 bullipaivat@gmail.com
Payment: Suomen Bullterrieriyhdistys ry FI10 2001 1800 0428 17, BIC NDEAFIHH,reference number 2626
Please include a confirmation of payment.

Open Show

Bullterrieri

UROKSET – DOGS

NARTUT – BITCHES

Trophy Show

Lauantai

Sunnuntai

touko
touko 16 @ 09:00 – 16:00
10:00 Helsingin ryhmänäyttely @ Tuomarinkartanon Vinttikoirakeskus
Helsingin ryhmänäyttely @ Tuomarinkartanon Vinttikoirakeskus
kesä 6 @ 10:00 – 16:00
Helsingin ryhmänäyttely @ Tuomarinkartanon Vinttikoirakeskus
Tervetuloa Helsingin ryhmänäyttelyyn 6.6.2020 Näyttelyssä arvostellaan rodut ryhmistä FCI 9 & FCI 2/3 Myös pennut (7 – alle 9kk). Näyttelyn järjestäjä: Helsingin Seudun Kennelpiiri ry, Terrierijaosto Tuomarina bulleille  Patrik Cederlöf, Ruotsi
Koko päivä Bullipäivät @ Lautsian kartano, hauho
Bullipäivät @ Lautsian kartano, hauho
kesä 13 – kesä 14 Koko päivä
Bullipäivät @ Lautsian kartano, hauho
Bullipäivät Open Show ja Trophy. Tuomari Chris Kilpatrick, kennel Kilacabar, UK. Tapahtuman FB sivut   Seuraa instassa!
Koko päivä Bullipäivät @ Lautsian kartano, Hauho
Bullipäivät @ Lautsian kartano, Hauho
kesä 14 Koko päivä
Bullipäivät Open Show ja Trophy.Tuomari Chris Kilpatrick, kennel Kilacabar, UK.
14:00 Rotukoirakävely @ Oopperan Puisto, Töölönlahti
Rotukoirakävely @ Oopperan Puisto, Töölönlahti