Pentuja

Bullterrierit

Välitettävät pennut ovat joko A tai B- listalla!

A-  listalla olevien pentujen molemmat vanhemmat on terveystestattu suositusten mukaisesti :

1. Kuulo (molemmat kuulevia tai puolikuuro yhdistettynä kuulevaan)
    KUUROJA EI TULE KÄYTTÄÄ LAINKAAN JALOSTUKSEEN!
2. Sydän (kuuntelu),
3. Polvet
4. UPC arvo virtsasta < 0,3
5. LAD geenitestaus

Geenitestien suhteen kantaja -kantaja yhdistelmien käyttäminen ei ole sallittua.

Kuulo- ja polvitutkimus on kertaluonteinen ja sydän sekä munuaisten toiminta-arvo tulee testata vuosittain. Tutkimustulos on voimassa vuoden tutkimuspäivästä. Lisäksi vaaditaan min. 18kk ikä molemmilta.

B-  listalla olevien pentujen vanhemmilta puuttuu jokin/kaikki terveystestit, tai tutkimustulokset/tutkimustulos on mennyt vanhaksi ; tulosten laadulla ei ole merkitystä siihen, kummalla listalla pennut ovat.

Toisinaan myös jäsentemme aikuiset bullterrierit etsivät uutta, hyvää kotia, mutta muistathan, että koiran ottaminen on pitkä sitoumus, joten lemmikin ottamista tulee harkita aina tarkkaan!

Toimintaohje pentueilmoituksiin:

• Pentueilmoitukset kulkevat JTn kautta, jotta testitulokset voidaan tarkistaa ja ilmoittaa sivuille, joten lähetäthän kopiot tutkimustuloksista jalostustoimikunnalle: sbyjalostus(at)gmail.com
  • Kaikki testien tulokset ilmoitetaan tuloksella / päivämäärin ja tutkimustuloksissa pitää aina olla koiran virallinen nimi, synt.aika. rekisterinumero ja tunnistenumero

Pentueilmoituslomake

A-lista