Pentuja

Kääpiöbullterrierit

Välitettävät pennut ovat joko A tai B- listalla!

A-  listalla olevien pentujen molemmat vanhemmat on terveystestattu suositusten mukaisesti :

1. Kuulo (molemmat kuulevia tai puolikuuro yhdistettynä kuulevaan)
    KUUROJA EI TULE KÄYTTÄÄ LAINKAAN JALOSTUKSEEN!
2. Sydän (kuuntelu),
3. Polvet
4. UPC arvo virtsasta < 0,3

Kuulo- ja polvitutkimus on kertaluonteinen ja sydän sekä munuaisten toiminta-arvo tulee testata vuosittain. Tutkimustulos on voimassa vuoden tutkimuspäivästä. Lisäksi vaaditaan min. 18kk ikä molemmilta.

B- listalla olevien pentujen vanhemmilta puuttuu jokin/kaikki terveystestit tai tutkimustulokset/ tukimustulos on mennyt vanhaksi; tulosten laadulla ei ole merkitystä siihen, kummalla listalla pennut ovat.

Kääpiöbullterriereiden ensisijainen silmätutkimus on PLL DNA- testi, jonka tuloksen mukaan koira on terve, kantaja tai sairas. Tämän jälkeen kantajilla ja sairailla yksilöillä on tavanomaiset, säännölliset silmänpeilaukset.

Jalostuksessa toisen käytettävän kääpiöbullterrierin tulisi aina olla PLL DNA- terve, sillä PLL on periytyvä, koiralle erittäin kivulias ja hoitamattomana nopeasti sokeuteen johtava silmäsairaus.

Toimintaohje pentueilmoituksiin:

• Pentueilmoitukset kulkevat JTn kautta, jotta testitulokset voidaan tarkistaa ja ilmoittaa sivuille, joten lähetäthän kopiot tutkimustuloksista jalostustoimikunnalle: sbyjalostus(at)gmail.com
  • Kaikki testien tulokset ilmoitetaan tuloksella / päivämäärin ja tutkimustuloksissa pitää aina olla koiran virallinen nimi, synt.aika. rekisterinumero ja tunnistenumero.

Pentueilmoituslomake

A- Lista

B- Lista

helmi
Koko päivä Geham Trophy Open Show & Fun Day @ Linnahotelli
Geham Trophy Open Show & Fun Day @ Linnahotelli
helmi 8 Koko päivä
Geham Trophy Open Show, tuomari Joy Johnson, Javarke, UK, ja koko perheen tapahtuma Hartolassa. Näyttelyilmoittautuminen päättyy 15.01.2020. Ilmoittaudu oheisella linkillä https://forms.gle/6q85T2xgumj4PHwh8 Tervetuloa mukaan viettämään hauska päivä bullien kanssa. Ohjelmassa mm. lelukoirakilpailu, nakkiralli, arpajaiset ja huutokauppa.[...]
kesä
Koko päivä Bullipäivät @ Lautsian kartano, hauho
Bullipäivät @ Lautsian kartano, hauho
kesä 13 – kesä 14 Koko päivä
Bullipäivät Open Show ja Trophy. Tuomari Chris Kilpatrick, kennel Kilacabar, UK.
10:00 SBY ry Bullterrierien erikoisnäy...
SBY ry Bullterrierien erikoisnäy...
SBY ry Bullterrierien erikoisnäyttely tuomari Sylvain Rousse, kennel Bullimpact, Ranska
09:00 STJ ry: Terrier Weekend