Pentuja

Kääpiöbullterrierit

A-  listalla olevien pentujen molemmat vanhemmat on terveystestattu suositusten mukaisesti :

1. Kuulo (molemmat kuulevia tai puolikuuro yhdistettynä kuulevaan)
    KUUROJA EI TULE KÄYTTÄÄ LAINKAAN JALOSTUKSEEN!
2. Sydän (kuuntelu),
3. Polvet
4. UPC arvo virtsasta < 0,3
5. LAD geenitestaus
6. LP geenitestaus
7. PLL geenitestaus

Geenitestien suhteen kantaja -kantaja yhdistelmien käyttäminen ei ole sallittua.

Kuulo- ja polvitutkimus on kertaluonteinen ja sydän sekä munuaisten toiminta-arvo tulee testata vuosittain. Tutkimustulos on voimassa vuoden tutkimuspäivästä. Lisäksi vaaditaan min. 18kk ikä molemmilta.

B- listalla olevien pentujen vanhemmilta puuttuu jokin/kaikki terveystestit tai tutkimustulokset/ tukimustulos on mennyt vanhaksi; tulosten laadulla ei ole merkitystä siihen, kummalla listalla pennut ovat.

Kääpiöbullterriereiden ensisijainen silmätutkimus on PLL DNA- testi, jonka tuloksen mukaan koira on terve, kantaja tai sairas. Tämän jälkeen kantajilla ja sairailla yksilöillä on tavanomaiset, säännölliset silmänpeilaukset.

Jalostuksessa toisen käytettävän kääpiöbullterrierin tulisi aina olla PLL DNA- terve, sillä PLL on periytyvä, koiralle erittäin kivulias ja hoitamattomana nopeasti sokeuteen johtava silmäsairaus.

Samoin LAD ja LP geenitestien suhteen toisen vanhemmista tulee olla terve.

Toimintaohje pentueilmoituksiin:

• Pentueilmoitukset kulkevat JTn kautta, jotta testitulokset voidaan tarkistaa ja ilmoittaa sivuille, joten lähetäthän kopiot tutkimustuloksista jalostustoimikunnalle: sbyjalostus(at)gmail.com
  • TÄYTÄ PENTUEILMOITUSLOMAKE, kaikki testien tulokset ilmoitetaan tuloksella / päivämäärin ja tutkimustuloksissa pitää aina olla koiran virallinen nimi, synt.aika. rekisterinumero ja tunnistenumero.

Pentueilmoituslomake

A- Lista

B- Lista

10:00 Helsingin ryhmänäyttely @ Tuomarinkartanon Vinttikoirakeskus
Helsingin ryhmänäyttely @ Tuomarinkartanon Vinttikoirakeskus
kesä 6 @ 10:00 – 16:00
Helsingin ryhmänäyttely @ Tuomarinkartanon Vinttikoirakeskus
Tervetuloa Helsingin ryhmänäyttelyyn 6.6.2020 Näyttelyssä arvostellaan rodut ryhmistä FCI 9 & FCI 2/3 Myös pennut (7 – alle 9kk). Näyttelyn järjestäjä: Helsingin Seudun Kennelpiiri ry, Terrierijaosto Tuomarina bulleille  Patrik Cederlöf, Ruotsi
Koko päivä Bullipäivät @ Lautsian kartano, hauho
Bullipäivät @ Lautsian kartano, hauho
kesä 13 – kesä 14 Koko päivä
Bullipäivät @ Lautsian kartano, hauho
Bullipäivät Open Show ja Trophy. Tuomari Chris Kilpatrick, kennel Kilacabar, UK. Tapahtuman FB sivut   Seuraa instassa!
Koko päivä Bullipäivät @ Lautsian kartano, Hauho
Bullipäivät @ Lautsian kartano, Hauho
kesä 14 Koko päivä
Bullipäivät Open Show ja Trophy.Tuomari Chris Kilpatrick, kennel Kilacabar, UK.
14:00 Rotukoirakävely @ Oopperan Puisto, Töölönlahti
Rotukoirakävely @ Oopperan Puisto, Töölönlahti
Rotukoirakävely @ Oopperan Puisto, Töölönlahti
10:00 Bull-Eri , SBY päänäyttely @ Hakunilan urheilupuisto
Bull-Eri , SBY päänäyttely @ Hakunilan urheilupuisto
Bull-Eri ,  SBY päänäyttely @ Hakunilan urheilupuisto
Suomen Bullterrieriyhdistys ry. päänäyttely Bullterrierien erikoisnäyttely Bull-Eri tuomari Sylvain Rousse, kennel Bullimpact, Ranska Näyttelyn sivut: https://bull-eri.yhdistysavain.fi/ Tiedustelut  Anu Ahlroos-Lehmus, 040 751 06 04, ahlrooslehmusanu(at)gmail.com tai Anne Eriksson, anne.eriksson(at)elisanet.fi,  040 561 46 89.