2023 Bullipäivät, Hauho

Bullipäivät 2023IlmoittautuminenMajoitus & ruokailuJoukkotarkastusAikatauluOpen ShowTrophyTuomariIn EnglishTuloksetLuetteloKuviaYhteistyökumppanit
Suomen Bullterrieriyhdistyksen pääerikoisnäyttely

Tervetuloa Bullipäiville 10.-11.6.2023 Ilorantaan Hauholle!

Lauantaina 10.6. järjestetään Open Show kääpiöbullterriereille ja bullterriereille, Trophy Show (vain bullterriereille) sekä perinteinen juhlaillallinen.

Sunnuntaina 11.6. järjestetään bullterriereiden virallinen pääerikoisnäyttely. Näyttelyssä arvostellaan myös pennut (5 – 7 kk & 7- 9 kk) sekä kasvattaja- ja jälkeläisluokat.

Palkintotuomarina Jamie Emett, Brookbully, UK.

Katso Bullipäivien pdf-esite tästä.

Bullipäiviä mahdollistamassa

Virallinen erikoisnäyttely

Ilmoittautuminen 9.5.2023 mennessä:

Ilmoittautumismaksu on 30 €, pennut ja veteraanit 26 €, yli 10-vuotiaat ilmaiseksi. Saman omistajan 2. jne koira 28 € (alennus lasketaan vain täysihintaisista ilmoittautumismaksuista, ei PEN/VET-maksuista),

Ilmoittautumiset 9.5. mennessä osoitteessa www.showlink.fi tai sähköpostitse
annikawallden1@gmail.com. Liitä mukaan Kennelliiton lomake sekä kuittikopio
maksusta.

Maksaminen virallinen erikoisnäyttely:

Viite: 1313

Ilmoittautuminen 10.-18.5.2023:

Kaikki luokat tällöin 42 €. Ilmoittautuminen vain Showlinkin kautta.

Open show

Ilmoittautumiset 18.5.2023 mennessÄ:

Ilmoittautumismaksu PEN ja VET 20 €, JUN – VAL 25 €. VET yli 10v ilmaiseksi.

Open show ilmoittautumiset kotisivujen lomakkeella. Lähetä osoitteeseen bullipaivaopen@gmail.com kopio maksukuitista tai laita se lomakkeen liitteeksi.

Maksaminen Open Show:

Viite: 5555

Huomioithan, että koira voi osallistua vain joko Erikoisnäyttelyyn tai Open Showhun, ei molempiin.

Osallistujanumerot lähetetään sähköpostitse tai postitse. Ilmoittautumiset
Junior Handler -kisaan tapahtuu ennen näyttelyn alkua. Muistathan ottaa koirasi rokotustodistukset mukaan!

Ilmoittautumista koskevat tiedustelut:

Annika Wallden, annikawallden1@gmail.com tai 040 5302 065 (iltaisin).
Muut tiedustelut Sirpa Hopia, sirpa.hopia@gmail.com, 0400 862150 (iltaisin).

Majoitus

Iloranta, Rukkoilantie 129, 14700 Hauho. www.iloranta.fi

Ilorannassa on eritasoisia hotellihuoneita, huoneita sekä mökkejä. Olethan yhteydessä Ilorantaan huonekysymyksissä ja varauksissa.

Hinta 9.-11.6.2023: sis. 2 yötä aamiaisineen, tulopäivän päivällinen sekä lauantain ja sunnuntain lounaat. Hintoihin ei tule lisämaksua koirasta.

• 157 € / hlö kahden hengen huoneessa
    • 137 € / hlö mökissä 3-4 henkilöä

Hinta 10.-11.6.2023: sis. 1 yö aamiaisella sekä lauantain ja sunnuntain lounaat. Hintoihin ei tule lisämaksua koirasta.

• 77 € / hlö kahden hengen huoneessa
    • 67 € / hlö mökissä 3-4 henkilöä
    • 87 € / hlö hotellihuoneessa kahden hengen huoneessa

Yhden hengen huonelisä 30,00€/vrk.
Hintoihin ei tule lisämaksua koirasta.

Majoitusvaraukset sähköpostitse myynti@iloranta.fi. Ilmoitathan varauksen yhteydessä mahdollisen koiramäärän. Varauksen yhteydessä mainitse
Bullipäivät2023

Peruutusehdot: Varauksen tekohetkellä asiakkaalle lähetetään 25% ennakkomaksu sähköpostitse. Peruuttaessa ennakkomaksua ei palauteta asiakkaalle. Majoituksen loppusumma tulee maksaa viimeistään 1 kk ennen saapumista. Tämän jälkeen tehdyistä peruutuksista ei palauteta rahoja.

RUOKAILU Juhlaillallinen

Lauantain 10.6. yhteinen juhlaillallinen seisovassa pöydässä. Illallisen yhteydessä perinteinen huutokauppa sekä vuoden 2022 parhaiden bullterriereiden palkitseminen.

Illallinen tulee varata Ilorannasta sähköpostitse myynti@iloranta.fi. 26.5.2023 mennessä. Muistathan ilmoittaa myös mahdolliset erikoisruokavaliot. Hinta 45 €.

Menu illalliselle:

• Sinappisilli
    • Hunajasilakka
    • Graavikuha
    • Ruismuikut
    • Raikas vihersalaatti
    • Waldorfin salaatti
    • Pinaattinen parsakaalisalaatti
    • Paistijuusto ja sienihillo
    • Pihlajanmarjahillo
    • Kurpitsapikkelssi
    • Ajuruohoperunat
    • Peuranpaisti
    • Kantarellimuhennos
    • Wokatut kukkakaalit
    • Aura-kesäkurpitsapaistos
    • Kakkukahvit

HUOM! Ilorannassa ei ole A-oikeuksia. Illalliselle voi tuoda omat alkoholilliset ruokajuomat.

RUOKAILU Lounaat

Vaikka et yöpyisi Ilorannassa, voit lounastaa lauantaina ja sunnuntaina Ilorannassa. Lounaat tulee varata etukäteen sähköpostitse myynti@iloranta.fi 19.5.2023 mennessä.

Lounaan hinta 15 € per päivä sis. salaattipöytä, keitto, leivät ja levitteet, pieni makea ja kahvi / tee.

Suomen Bullterrieriyhdistys järjestää erikoisnäyttelyn yhteydessä virallisen joukkotarkastuksen Hauhon Ilorannassa 10.6.2023!

Bullterriereillä on PEVISA-ohjelma, johon kuuluu sydäntutkimuksia sekä L
AD-geenitesti. Virallisen erikoisnäyttelyn yhteydessä klo 11 alkaen järjestetään joukkotarkastus, jossa voi ottaa vaadittavat PEVISA-tutkimukset helposti kerralla ja edullisesti.

Ilmoittautuminen on avoinna ensisijaisesti bullterriereille 15.5.2023 asti. Tämän jälkeen muille roduille vapautetaan paikkoja, jotka ovat varattavissa 28.05.2023 asti. Paikkoja on rajoitetusti ja ne täytetään ilmoittautumisjärjestyksessä.

Joukkotarkastuksessa on mahdollisuus seuraaviin terveystarkastuksiin:

• Virallinen sydämen ultraäänitutkimus (sis. auskultaation) 200 €
    • Virallinen sydämen kuuntelututkimus (auskultaatio) 25 €
    • Virallinen polvilausunto 25 €
    • Virallisen LAD-geenitestin oton 20 € (LAD-testin laskuttaa Laboklin suoraan koiran omistajalta 62 €. Kennelliiton jäsenenä hinta 48 €).
      Suomen Bullterrierieriyhdistys maksaa jäsenilleen heidän omistamiensa bullterriereiden virallisen näytteenoton.

Ultraavana eläinlääkärinä toimii Anders Eriksson.

Muistathan, että Suomen Bullterrieriyhdistys ry tukee jäsentensä omistamien bullterriereiden terveystutkimuksia seuraavin ehdoin:

• Sydämen ultraäänitutkimus: 100 €/koira/2 v
    • Polvilausunto: 20 €, kertaluontoinen
    • LAD-geenitestit bullterriereille: 20 €/koira, kertaluontoinen.

Lisätietoja https://bullterrieriyhdistys.fi/jalostus/testaussuositukset/

Ilmoittaudu mukaan joukkotarkastukseen täältä.

Molempina päivinä arvostelu alkaa klo 10.00. Lounastauko n. klo 12–13.

Lauantaina 10.6.
Aikataulut ovat arvioita ja tarkentuvat lähempänä ajankohtaa.

klo 9.00
Rokotusten tarkastus ja ilmoittautuminen Junior Handler -kisaan

klo 10.00
Open Show bullterrierit

klo 13.00
Open Show kääpiöbullterrierit

klo 16.00
Trophy Show

klo 19.00
Juhlaillallinen ja huutokauppa

Sunnuntaina 11.6.
Aikataulut ovat arvioita ja tarkentuvat lähempänä ajankohtaa.

Klo 9.00
Rokotusten tarkastus ja ilmoittautuminen Junior Handler -kisaan

klo 10.00 Pääerikoisnäyttely
– Pennut
– Urokset

klo 13.00
– Nartut

Paras pää
Parhaat liikkeet
Paras Handler

Palkintotuomari: Jamie Emett, Brookbully, UK.

Menossa mukana:

Open Show

Lauantaina on Open Show, eli epävirallinen näyttely, johon ovat kaikki bullterrierit ja kääpiöbullterrierit tervetulleita, vaikkapa sitten hakemaan ensimmäistä näyttelykokemusta, tai harjoittelemaan jo unohtuneita taitoja ja kartuttamaan esiintymiskokemusta.

Epävirallisiin luokkiin voi ilmoittaa myös koiran, jolla on Suomen Kennelliiton näyttelysäännöissä mainittu hylkäävä virhe.
Tervetuloa siis kaikki pallittomat, ruttukorvat, hammasvikaiset, häntämutkaiset ja kaikki muut näyttelytreeniä kaipaavat!

Open Showssa ei kilpailla serteistä, jaossa on pokaaleita ja ruusukkeita sekä ruokapalkintoja. Koirat arvostellaan kuten virallisissakin näyttelyissä. Lisäksi ne saavat tuomarin niin päättäessä mahdollisuuden osallistua Paras pää, Parhaat liikkeet ja paras Handler kilpailuun sunnuntaina.

Open Show (epävirallinen näyttely) ilmoittautumiset 18.5.2023 mennessä.

Ilmoittautumismaksu PEN ja VET 20 €, JUN – VAL 25 €. VET yli 10v ilmaiseksi.

Maksaminen Open Show:

Viite: 5555

Osallistujanumerot lähetetään noin viikkoa ennen näyttelyä joko sähköpostitse tai postitse.

Ilmoittautumislomake.

Trophyyn kutsutut koirat

Yhdistys on kutsunut vuoden 2022 voitokkaimpia, rotumääritelmän mukaisia ja laadukkaita bullterriereita kilpailemaan Trophy Show’n voitosta kesäkuun 10.päivänä 2023 Ilorantaan, Hauholle.

KOTIMAISET

• Brazenbull Madame Masque
  • Brazenbull The Riddler
  • BT-Mania The Monarch
  • Bullanballet Laloumena
  • Bullanballet Lemerlei
  • Funbull’s Nana Kamea
  • Funbull’s Nohea Kaipo
  • Undeniabull Queen Of Freaking Everything
  • Undeniabull Wreckingball Timar

TUONNIT

• Bigshot Guitar Man
  • Bobuddy Dracarys
  • Colette Ilo Provokacija
  • Energizer Odi Et Amo
  • Essential Element Timar
  • Houdini Trismus
  • Sugaradga Poderosa
  • Victoria Solo Magnifica

Jamie Emett

Kaikkien näiden vuosien jälkeen rakastan yhä tätä rotua enkä voisi kuvitellakaan, ettei minulla olisi yhtä (tai kahta) elämässäni.

Rakkauteni bullterriereitä kohtaan alkoi vuonna 1985, kun eräänä päivänä koulusta kotiin tullessani sain huomata vanhempieni ostaneen sellaisen perheen lemmikiksi ja siitä päivästä lähtien olen omistanut  bullterriereitä. Vasta vuonna 2004 Chris ja Carol Kilpatrick (kennel Kilacabar) tutustuttivat minut bullterriereiden esittämiseen näyttelyissä ja pian sen jälkeen syntyi ensimmäinen pentueeni vuonna 2005.

Kasvattini ovat tulleet muotovalioiksi monissa maailman maissa ja lopulta vuonna 2017 myös kotimaassani.

Saatuani hiukan rohkaisua aloin vuonna 2013 arvostella näyttelyissä ja vuonna 2022 Kennel Club myönsi minulle valtuudet jakaa sertifikaatteja. Tuona aikana olen onnekseni saanut arvostella monissa eri maissa.

Kääpiöbullterrierit tulivat mukaan kuvaan vuonna 2018 kun ostin pennun ja esitin sitä näyttelyissä kunnes se saavutti muotovalion arvon ja nyt minulla on toinen jota vien näyttelyyn, bullterriereideni ohella.

Terveisin Jamie Emett, Brookbully

My love of the breed still remains after all these years, and I couldn’t imagine not having one (or two) by my side.

My love of Bull Terriers began in 1985, when I came home from school one day to find my parents had bought one as the family pet, and have owned them ever since that day.

It wasn’t until around 2004 that I was introduced to the showing side of Bull Terriers by Chris and Carol Kilpatrick of the Kilacabar kennel, followed shortly by my first litter in 2005. I’d bred champions in various countries around the world, and finally in 2017 I had my first homebred UK champion.

After some encouragement I started judging in 2013, and in 2022 I was passed by the KC to award CC’s. During that time I have been fortunate enough to have been invited to judge in numerous different countries.

My involvement with minis begin in 2018 after buying a pup that was shown to his title, and now I have a second that I’m currently showing, along with my Bull Terriers.

Regards
Jamie Emett, Brookbully

Welcome to Bullipäivät, the Finnish Bull Terrier Speciality in Iloranta, Hauho on the 10th and 11th of June 2023.

Saturday the 10th: Open Show for Miniature Bull Terriers and Bull Terriers, and an invite only Trophy Show, and a dinner party.
Sunday the 11th: Championship show for Bull Terriers. Also puppies, 5 to 7 months and 7 to 9 months, and breeder and progeny classes.

Judge Jamie Emett, Brookbully, UK

Regards
Jamie Emett, Brookbully

CHAMPIONSHIP SHOW ENTRY

Entry by 9th of May 2023:
    • Entry fee 30 €
    • Puppies and veterans 26 €
    • Over 10 year olds for free
      Second dog from same owner 28 € (please note the reduction is calculated from full price entries only, not puppy or veteran).
Enter here
Note that you can choose your language from the top right corner of the page.
You can also email your entry to annikawallden1@gmail.com. Please attach the form and proof of payment to your entry.

Champshow payment (if you did not enter and pay via the online service Showlink):
Beneficiary: Suomen Bullterrieriyhdistys Ry
Reference: 1313

Entries between the 10th and 18th of May only via Showlink’s online service.
All classes 42€.

OPEN SHOW

Open Show for Miniature Bull Terriers and Bull Terriers is held on Saturday 10th of June. Judge Jamie Emett, Brookbully, UK.

This is an unofficial show and it is open to everyone. Please note that you can either enter the Open Show on Saturday or the Championship show on Sunday, not both with the same dog.

Open Show entry closes on the 18th of May.

Entry fee PUPPY and VETERAN 20 €, all other classes 25 €.
VETERANS over 10 years old free of charge.

Please use the form to enter. Attach proof of payment to your entry form or email it to bullipaivaopen@gmail.com

Pay your entry fee to:
Recipient: Suomen Bullterrieriyhdistys Ry
Reference: 5555

ACCOMMODATION

Iloranta, Rukkoilantie 129, 14700 Hauho. www.iloranta.fi

Iloranta has hotel rooms, rooms and cabins. Please get in touch with Iloranta with all questions regarding accommodation.

Price 9.-11.6.2023: inc. 2 nights with breakfast, dinner on Friday night and lunches on Saturday and Sunday.
No additional charges for dogs.
    • 157 € / person in a double room
    • 137 € / person in a cabin (3-4 people)
Price 10.-11.6.2023: inc. 1 night with breakfast and lunches on Saturday and Sunday.
No additional charges for dogs.
    • 77 € / person in a double room
    • 67 € / person in a cabin (3-4 people)
    • 87 € / hlö person in a double hotel room

Additional charge for 1 person staying on their own, 30 € / night.

BOOKING email myynti@iloranta.fi, reference Bullipäivät2023.

Please make sure to state how many dogs you will have.

Cancellations: At the time of booking you will be charged 25 %. Rest of the booking is to be paid 1 month prior to the event.

Open Show, Bullipäivät 2023, Hauho, Iloranta 10.6.2023

UROKSET

VETERAANIT 8+

01. BT-Mania Livermorium
VET H
9 year old white male. Decent head. Prefer more fill and profile. Good ears. Okay shoulders. Straight front. Good topline and tailset. Good rear angulation. Movement okay.

9-vuotias valkoinen uros. Kohtalainen pää. Toivoisin enemmän täyttöä ja profiilia. Hyvät korvat. Ok lavat. Suora etuosa. Hyvä ylälinja ja hännän kiinnitys. Hyvin kulmautunut takaa. Liikkeet ok.

02. Bonecrusher Godfather
VET1 EH
10,5 year old white male. Head is good in profile. Would like a bit more fill. Good bite. Excellent teeth for age. Good shoulders and fore chest. Straight front. Correct topline. Well angulated rear. Nicely balanced throughout. Moved okay.

10,5-vuotias valkoinen uros. Päässä hyvä profiili. Toivoisin enemmän täyttöä. Hyvä purenta. Erinomaiset hampaat ikäisekseen. Hyvät lavat ja eturinta. Suora etuosa. Oikea ylälinja. Hyvin kulmautunut takaa. Hyvin tasapainoinen kokonaisuudessaan. Liikkuu ok.

NARTUT

JUNIORILUOKKA 9-15 kk

03. Undeniabull Bit-O-Honey
JUN1 EH PP
14 months old. Head has good profile and fill. Could benefit a bit more depth. Correct bite with one tight canine. Straight front. Touch long in back. Correct tail set and carriage. Good rear angulation. Moved ok.

14 kk ikäinen. Päässä hyvä profiili ja täyttö. Saattaisi hyötyä lisäsyvyydestä. Oikea purenta ja toinen kulmahammas on tiukka. Suora etuosa. Vähän pitkä selkä. Oikea hännän kanto ja asento. Hyvin kulmautunut takaa. Liikkuu ok.

04. Bonecrusher Kadriel Angel
AVO H PP
5 year old red female. Strong head that is good in profile with plenty of width and fill. Bite is slightly under. Straight front. Touch short in upper arm, which affects the topline. Good read quarters. Moved ok.

5-vuotias punainen narttu. Vahva pää, jossa hyvä profiili, paljon leveyttä ja täyttöä. Pieni alapurenta. Suora etuosa. Hieman lyhyt olkavarsi, joka vaikuttaa ylälinjaan. Hyvä takaosa. Liikkuu ok.

05. Rasels Bull Whitney
AVO2 EH
2 year old try gobby girl. Head good in profile. Would like a touch more fill. Correct bite with one tight canine. Good shoulders and strong fore chest. Straight front and tight feet. Correct topline. Good quarters. Moved good coming and close going.

2-vuotias trikolor lyhyt ja tiivis narttu. Päässä hyvä profiili. Toivoisin hieman enemmän täyttöä. Oikea purenta, toinen kulmahammas tiukka. Hyvät lavat ja vahva eturinta. Suora etuosa ja tiiviit tassut. Oikea ylänlinja. Hyvä takaosa. Liikkuu hyvin edestä, takaa ahtaasti.

06. Undeniabull Queen of Mayhem
AVO1 ERI KP PN1 ROP PP
3 year old red and white. Head has good length and profile. Correct bite. Good ear carriage. Decent shoulders. Good topline. Good depth of body. Well angulated rear. Moved ok.

3-vuotias puna-valkoinen. Päässä hyvä pituus ja profiili. Oikea purenta. Hyvä korvien asento. Kohtalaiset lavat. Hyvä ylälinja. Hyvä rungon syvyys. Hyvin kulmautunut takaa. Liikkuu ok.

VETERAANIT 8+

07. Bullenoias One Bright Star O Norway
VET1 EH
Just under 9 years old brindle and white. Good length of head with gentle profile. Correct bite, with nice big teeth. Good shoulders and fore chest. Straight front and lovely tight feet. Nice strong rear quarters. Very good condition for age. Moved okay.

Kohta 9-vuotias brindle-valkoinen. Hyvä pään pituus ja liioittelematon. Oikea purenta ja isot hyvät hampaat. Hyvät lavat ja eturinta. Suora etuosa ja hienot tiukat tassut. Hyvä vahva takaosa. Hyvässä kunnossa ikäisekseen. Liikkuu ok.

08. Applepies’s Once In A Blue Moon
VET EH PH
Almost 11-years old brindle and white. Good length of head with gentle profile. Good ear carriage and uses them all the time. Bite okay. Good length of neck. Straight front and compact feet. Well angulated in rear. good condition for age. At one with owner. Well handled.

Lähes 11-vuotias brindle-valkoinen. Hyvä pään pituus ja liioittelematon profiili. Hyvä korvien asento, ja käyttää niitä koko ajan. Purenta on ok. Hyvä kaulan pituus. Suora etuosa ja tiiviit tassut. Hyvin kulmautunut takaosa. Hyvässä kunnossa ikäisekseen. Hyvä yhteistyö omistajan kanssa. Hyvin esitetty.

Kääpiöbullterrierit

UROKSET

PENTULUOKKA 7-9 kk

09. Bäbie’s Garden Dolce Gabbana
PEN1 KP VSP
8 month old with black ear. Head got gentle profile with good fill. Correct bite. Good eye and ear placement. Straight front with compact feet. Would like a touch more rear angulation. Moved ok.

8 kk ikäinen mustalla korvalla. Liioittelematon pään profiili ja hyvä täyttö. Oikea purenta. Hyvät silmien ja korvien asennot. Suora etuosa ja tiiviit tassut. Toivoisin hieman enemmän takakulmauksia. Liikkuu ok.

JUNIORILUOKKA 9-15 kk

010. Bestimever Bongo
JUN EH
13 month brindle and white. Head lacking in profile. Correct bite. Good shoulders. Straight front with plenty of bone. Correct topline. Touch long in back. Good rear angulation. Moved good coming, close behind.

13kk ikäinen brindle-valkoinen. Päässä riittämätön profiili. Oikea purenta. Hyvät lavat. Suora etuosa ja vahva luusto. Oikea ylälinja. Aavistuksen pitkä selkä. Hyvin kulmautunut takaa. Liikkui hyvin edestä, ahtaasti takaa.

NUORET 15-24 KK

011. English Fog Reward Style
NUO2 EH
22 month old black brindle. Gentle profile. Would like a touch more fill. Good eye and ear placement. Correct bite. Straight front, but has a tendency to turn feet outwards. Good bone. Enough rear angulation. Moved okay.

22 kk ikäinen mustabrindle. Liioittelematon profiili. Toivoisin hieman enemmän täyttöä. Hyvät silmien ja korvien asennot. Oikea purenta. Suora etuosa, mutta kääntää jalkoja ulospäin. Hyvä luusto. Riittävät takakulmaukset. Liikkuu ok.

012. Potsu de Notsu Legacy Recording
NUO1 ERI KP PU1 ROP PP
21 month red and white. Very good head with lovely profile and plenty of width and fill. Good eye and ear placement. Correct bite. Nice round bone. Tight compact feet. Good topline and tail set. Strong rear quarters. Moved ok, a little close behind.

21 kk ikäinen puna-valkoinen. Erittäin hyvä pää jossa ihastuttava profiili ja paljon leveyttä ja täyttöä. Hyvät silmien ja korvien asennot. Oikea purenta. Hyvä pyöreä luusto. Tiiviit tiukat tassut. Hyvä ylälinja ja hännän kiinnityminen. Vahva takaosa. Liikkuu hyvin, vähän ahtaasti takaa.

013. Bäbie’s Garden Chip Happens
AVO3 EH
2,5 years old brindle male. Head was good in length. Would like a little more in profile. Scissor bite, But both canines inside. Nice tiny eye. Good shoulders and front. Correct topline and tailset. Movement was ok.

2,5-vuotias brindle uros. Päässä hyvä pituus. Toivoisin enemmän profiilia. Saksipurenta, mutte molemmat kulmahampaat sisällä. Hyvät pienet silmät. Hyvät lavat ja etuosa. Oikea ylälinja ja hännän kiinnitys. Liike on ok.

014. Eggnog’s Green Mile
AVO2 EH
4 year old tri. Okay in head. Would like more in profile. Good ear carriage. Correct bite. Good shoulders and forechest. Well muscled rear quarters. Movement was better coming than going.

4-vuotias trikki. Ok pää. Toivoisin enemmän profiilia. Hyvä korvien asento. Oikea purenta. Hyvät lavat ja eturinta. Hyvin lihaksikas takaosat. Etuliike parempaa, kuin takaliike

015. Misunderstood Bock
AVO1 ERI KP PU2 PL
Just over 2 years old white with a black head marking. Good width of head and plenty of fill. Good eye and ear carriage. Correct bite. Good shoulders and visible fore chest. Straight front with good bone. Strong in rear. Movement was good.

Vähän yli 2-vuotias valkoinen mustalla päämerkillä. Päässä hyvä leveys ja paljon täyttöä. Hyvät silmien ja korvien asennot. Oikea purenta. Hyvät lavat ja selvä eturinta. Suora etuosa ja hyvä luusto. Vahva takaosa. Liikkuu hyvin.

VALIOLUOKKA

016. Bäbie’s Garden Chunky Monkey
VAL3 EH
2,5 years old white with black double. Head was good for length but maybe lacking in profile. Good eye and ear. Correct bite. Clean shoulders. Straight front. Level topline that held on the move. Good tailset. Moved ok.

2,5-vuotias valkoinen kahdella silmämerkillä. Päässä hyvä pituus, mutta ehkä riittämätön profiili. Hyvät silmät ja korvat. Oikea purenta. Siistit lavat. Suora etuosa. Tasainen ylälinja, joka pysyy liikkeessä. Hyvä hännänkiinnitys. Liikkuu ok.

017. Potsu de Notsu Feel for the Kaiju
VAL2 EH
3 year old male white with read ear. Head has good width. Good ear carriage. Okay bite. Good shoulders and fore chest. Front could be better. Good depth of body. Well muscled quarters. Good substance and bone throughout.

3-vuotias valkoinen uros, punainen korva. päässä hyvä leveys. Hyvä korvien asento. Ok purenta. Hyvät lavat ja eturinta. Etuosa voisi olla parempi. Hyvä rungon syvyys. Hyvin lihaksikas takaosa. Hyvä substanssi ja luuston vahvuus kauttaaltaan.

018. Rottwood Alexander the Great
VAL1 ERI KP PU3 PL
3 year old black brindle. Strong head that is good in profile, and completely filled up. Good eye and ear. Okay bite. Straight front. Correct topline and tailset. Well muscled rear quarters. Movement was good.

3-vuotias mustabrindle. Vahva pää jossa hyvä profiili, ja joka on täysin täyttynyt. Hyvät silmät ja korvat. Ok purenta. Suora etuosa. Oikea ylälinja ja hännän kiinnitys. Hyvin lihaksikas takaosa. Liike oli hyvää.

019. Duvessa Ares
VET1 EH PP
Just under 12 years old fawn and white. Strong powerful head. Few teeth missing as expected for age. Powerful neck into good shoulders. Straight front and tight feet. Good topline. Tailset a little high. Good rear angulations. Strong powerful body throughout. Excellent condition for age. Movement was ok.

Vähän alle 12-vuotias fawn-valkoinen. Vahva voimakas pää. Muutama hammas puuttuu, jota tämän ikäiseltä voi odottaakin. Vahva kaula, joka johtaa hyviin lapoihin. Suora etuosa ja tiiviit tassut. Hyvä ylälinja. Hännän kiinnitys vähän korkealla. Hyvät takakulmaukset. Vahva voimakas runko kauttaaltaan. Erinomaisessa kunnossa ikäisekseen. Liike on ok.

020. Jekkupatterin Master of Fun
VET2 EH
10 year old white with read earmarks. Head has gentle profile. Good ear carriage. Few teeth missing as would expect. Straight front. Seemed a bit unsure and didn’t make the most of himself.

10-vuotias valkoinen punaisin korvamerkein. Päässä liioittelematon profiili. Hyvä korvien asento- Muutama hammas puuttuu, kuten voi odottaa. Suora etuosa. Vaikuttaa vähän epävarmalta eikä esiintynyt edukseen.

NARTUT

PENTULUOKKA 5-7kk

021. Snakecharmer’s Love at First Sight
PEN1 KP PEN-ROP
6 months white with red head markings. Gentle profile with visible finish. Good eye and ear. Correct bite. Lovely straight front with tight feet. Good rear angulation. Playful on the move, expected at this age. Very good temperament. Very promising.

6 kk ikäinen valkoinen punaisin päämerkein. Liioittelematon profiili jossa selvä kuonon viimeistely. Hyvät silmät ja korvat. Oikea purenta. Ihastuttava suora etuosa ja tiiviit tassut. Hyvin kulmautunut takaa. Leikkisä liikkeessä, jota voi tämän ikäiseltä odottaakin. Erittäin hyvä temperamentti. Hyvin lupaava.

PENTULUOKKA 7-9 KK

022. Bäbie’s Garden Dior Dollar Baby
PEN1 KP
7 month old white with black head markings. Head is good for profile and fill. Bite is okay. Two tight canines. Straight front. Lovely compact feet. Slightly over roached topline. Well angulated rear. Moved ok.

7 kk ikäinen valkoinen mustilla päämerkeillä. Päässä hyvä profiili ja täyttö. Purenta on ok. Kaksi tiukkaa kulmahammasta. Suora etuosa. Ihanat tiiviit tassut. Hieman ylikaareutunut ylälinja. Hyvin kulmautunut takaa. Liikkuu ok.

NUORET 15-24 KK

023. Bullbugbear’s Filipendula
NUO1 ERI KP PN1 VSP PL
21 month old black brindle bitch. Feminine head with gentle profile. Correct eye and ear placement, giving good expression. Good shoulders, visible fore chest. Straight front. Correct topline and tail set. Well angulated rear. Movement was good.

21 kk ikäinen mustabrindle narttu. Feminiini pää jossa liioittelematon profiili. Oikeat silmien ja korvien asennot, joista johtuen hyvä ilme. Hyvät lavat ja selvä eturinta. Suora etuosa. Oikea ylälinja ja hännän kiinnitys. Hyvin kulmautunut takaa. Liike oli hyvää.

24. Snakecharmer’s Just An Illusion
NUO2 EH
18 month old red and white. Feminine head with gentle profile. Okay bite, incissors missing. Correct shoulders and visible fore chest. Good depth of body. Correct topline and tail set. Nicely angulated rear. Movement was ok.

18 kk ikäinen puna-valkoinen. Feminiini pää jossa liioittelematon profiili. Ok purenta, etuhampaita puuttuu. Oikeat lavat ja selvä eturinta. Hyvä rungon syvyys. Oikea ylälinja ja hännän kiinnitys. Mukavasti kulmautunut takaosa. Liike on ok.

025. Bäbie’s Garden Bellatrix
AVO H
2,5 year old black brindle. Nice head, unfortunate accident has left her with only one ear. Nice straight front and tight feet. Excellent condition coat. Lovely sweet temperament. Had fun on the move.

2,5-vuotias mustabrindle. Kiva pää, harmillisesta tapaturmasta johtuen vain 1 korva. Hyvä suora etusosa ja tiiviit tassut. Turkki erinomaisessa kunnossa. Ihastuttava kultainen luonne. Piti hauskaa liikkeessä.

026. Novabulls Belle
AVO1 ERI KP PN2 PP PL
2 years old brindle and white. Head was good in profile and completely filled. Bite was under, canines correct. Good shoulders and straight front. Correct top line and tail set. Nice rear angulation. Moving was good coming and going.

2-vuotias bindle-valkoinen. Päässä hyvä profiili ja se on täysin täyttynyt. Alapurenta, kulmahampaat oikein. Hyvät lavat ja suora etuosa. Oikea ylälinja ja hännän kiinnitys. Kivasti kulmautunut takaa. Liikkeet hyvät molempiin suuntiin.

027. Potsu de Notsu Joy Company
AVO2 EH
2 year old red and white. Head got gentle profile with visible finish. Strong neck. Okey shoulders. Straight front. Good substance. Movement was ok. Correct bite.

2-vuotias puna-valkoinen. Liioittelematon profiili ja selvä kuonon viimeistely. Vahva kaula. Ok lavat. Suora etuosa. Hyvä vahvuus. Liike on ok. Oikea purenta.

028. Wait Kostel Opinie
AVO3 EH
2 year old tri. Good length of head. Maybe lacking a bit in profile. Straight front and up on leg. Nice tuck-up. Well angulated rear. Little unsure and not making the best of herself. Moved ok once settled.

2-vuotias trikki. Päässä hyvä pituus. Ehkä kaipaisi enemmän profiilia. Suora etuosa, korkea raajainen. Hyvä alalinja. Hyvin kulmautunut takaa. Vähän epävarma ja ei esiintynyt edukseen. Liike ok, kunhan tasaantui.

VALIOLUOKKA

029. Misunderstood Bitter
VAL 1 ERI KP PN3 PL
2 year old white with head markings. Head has good width and fill. Would like touch more in profile. Good bite. Good front assembly with straight front and tight feet. Strong girl throughout. Well muscled read quarters. Moved good coming and going.

2-vuotias valkoinen päämerkein. Päässä hyvä leveys ja täyttö. Toivoisin hieman enemmän profiilia. Hyvä purenta. Hyvin rakentunut etuosa, suora ja tiiviit tassut. Vahva tyttö kokonaisuudessaan. Hyvä lihaksistoinen takaosa. Liikkuu hyvin molempiin suuntiin.

030. Snakecharmer’s Fool Me Twice
VAL3 EH PL
4 year old brindle and white. Good head with correct bite. Correct shoulders and straight front. Bit loose in undercarriage. Well angulated rear. Movement was parallel coming and going.

4-vuotias brindle-valkoinen. Hyvä pää ja oikea purenta. Oikeat lavat ja suora etuosa. Vähän löysä alalinja. Hyvin kulmautunut takaa. Liikkeet samansuuntaiset molempiin suuntiin.

031. Skybar Kalahari
VAL H
7 year old black brindle. Good length of head with little plain in profile. Bite was good but one canine inside. Straight front with excellent compact feet. Correct topline and well angulated rear. Moved ok.

7-vuotias mustabrindle. Päässä hyvä pituus, mutta vähän riittämätön profiili. Purenta on hyvä, mutta toinen kulmahammas on sisäpuolella. Suora etuosa ja erinomaiset tiukat tassut. Oikea ylälinja ja hyvin kulmautunut takaosa. Liikkuu ok.

032 Potsu de Notsu Elixir of Succsess
VAL2 EH PP
3 year old black brindle. Nice strong head with good profile. Bite just under. Good shoulders with straight front. Good depth of body and tuck up. Well angulated read. Moved ok.

3-vuotias mustabrindle. Kiva vahva pää ja hyvä profiili. Juuri alapurennassa. Hyvät lavat ja suora etuosa. Hyvä rungon syvyys ja alalinja. Hyvin kulmautunut takaa. Liikkuu ok.

KASVATTAJA

101. Bäbie’s Garden / Marina Kärkkäinen
KASV2
2 different sets of litter mates. All very similar in make and shape. All seem to have excellent temperaments and move well together.

Koirat kahdesta eri pentueesta. Kaikki hyvin saman tyyppisiä ja mallisia. Kaikilla tuntuu olevan erinomaiset luonteet, ja liikkuivat hyvin yhdessä.

Kuva: Kari Ketonen

102. Potsu de Notsu / Margot Oder
KASV1
All from different litters, but share the same ground father. Again all similar to each other in make and shape and more compact than he other group. Excellent temperaments through out and move well together as a group.

Kaikki koirat eri pentueista, mutta taustalla kaikilla sama uros. Kaikki saman tyyppisiä ja mallisia, mutta kompaktimpia, kuin edellisen ryhmän koirat. Kaikilla erinomaiset luonteet, ja liikkuvat hyvin yhdessä.

Kääpiöbullterrierit: ROP Potsu de Notsu Legacy Recording ja VSP Bullbugbear’s Filipendula

Trophy Show,
Bullipäivät 2023, Hauho, Iloranta 10.6.2023

Winner Bobuddy Dracarys
Runner-Up Funbull’s Nana Kamea

Kiertopalkinnot

Kääpiöbullterrierit
Paras Pää Potsu De Notsu Legacy Recording
Parhaat Liikkeet Misunderstood Bitter

Erikoisnäyttely, Bullipäivät 2023, Hauho, Iloranta 11.6.2023

ROP Chamrosh Mithgard
VSP Bobuddy Atomic

ROP Juniori Dustan
ROP Pentu Taynee Maira Du Domaine Du Moulin Dállamont
VSP pentu Sparky Starbulls Cerberus

ROP-Kasvattaja Undeniabull
Hokkanen Katariina & Pitkäaho Karoliina & Suhonen Monika

Sunnuntain erikoisnäyttelyn kokonaistulokset löydät Kennelliiton sivuilta.

Kiertopalkinnot

Parhaat Liikkeet Chamrosh Mithgard
Paras Pää Bonecrusher Kadriel Angel
Paras Händleri Sara Tuomi, Bullybash Ain’t Misbehavin’

Kuvaaja: Kari Ketonen

Lauantain 10.6. kuvia

Sunnuntain 11.6. kuvia

Kuvia saa käyttää, kunhan vesileima tai kuvaajan nimi Kari Ketonen on mainittu.

Näyttelykuvat

Kuvia saa käyttää, kunhan vesileima tai kuvaajan nimi Studio Muru on mainittu.

Bullipäiviä mahdollistamassa

BERRYOMG

BERRYOMG®-tuotteet ovat kotimaisista marjaöljyistä valmistettuja ravintolisiä koirille ja kissoille. Ne sisältävät suuren määrän välttämättömiä rasvahappoja ja luonnollisia antioksidantteja, jotka lisäävät koirasi tai kissasi hyvinvointia ja terveyttä.

Tuoteperhe on kehitetty yhteistyössä eläinravitsemuksen asiantuntijan kanssa ja tuotteiden teho perustuu tieteellisesti tutkittuun tietoon marjaöljyjen, rasvahappojen, antioksidanttien ja vitamiinien terveysvaikutuksista.

BERRYOMG®-ravintolisät ovat luonnollinen tapa monipuolistaa koirasi tai kissasi ruokavaliota. Tiesitkö, että marjaöljyjen rasvahappokoostumus on ainutlaatuinen?