Terveystukimuutokset 1.1.2020 alkaen

Yhdistyksen maksamien terveysavustusten summia ja kohteita päivitetään  vuosikokouksen 20.10.2019 päätöksen mukaisesti, uudet tuet ovat voimassa 1.1.2020 alkaen.

Kaikki terveystuet koskevat vain virallisia tutkimuksia.

Tuet maksetaan seuraavasti:
BAER 10€ / koira
PLL 10€ / koira
Sydänultra 50€ / koira, max 2 kertaa, haettavissa 2 vuoden välein.
Ruumiinavaus 50% kuluista, koiran olatva rekisteröity, jäsenen omistama ja alle 8 vuotias.

Muut tuet poistuvat 1.1 2020 alkaen

Hallituksen yhdistykselle esittämän säästökuurin perusteina mm. nykyinen verotuksen ohjeistus, jonka mukaan jäsenistöä on kohdeltava tasapuolisesti, minkä takia esim. vain kasvattajille suunnatut tuet on poistettu. kaikki yhdistysen tarjoamat edut ovat siis kaikille jäsenille, tässä tapauksessa mm. PLL ja BAER testit.

Kuluneena vuonna (3/4) olemme maksaneet terveystukia jo 3500€ edestä. Viime vuosina tuettavia testejä on tullut lisää ja yhdistyksen taloustilanne alkaa rasittua tuettavista terveystesteistä, sillä järjestämämme tapahtumat (Geham, Bullipäivät) eivät tuo tuloja, ja myös jäsenmäärämme on ollut laskussa jo muutaman vuoden.

Yhdistys on pitkään tukenut jäsenistön koirien terveystutkimustuloksia ja saanut täten tärkeää tietoa rodun terveystilanteesta. Toivommekin, että jäsenet jatkavat silti tulosten lähettämistä yhdistykselle huolimatta siitä, ettei niistä erillistä korvausta saisikaan.

Samoin yhdistyksen suosittelemat terveystestit molemmille roduille ovat edelleen voimassa riippumatta siitä, maksetaanko niistä rahallista tukea. Uudet geenitestit (LAD, LP) ovat tärkeitä käyttövälineitä kasvattajille.

touko
touko 16 @ 09:00 – 16:00
10:00 Helsingin ryhmänäyttely @ Tuomarinkartanon Vinttikoirakeskus
Helsingin ryhmänäyttely @ Tuomarinkartanon Vinttikoirakeskus
kesä 6 @ 10:00 – 16:00
Helsingin ryhmänäyttely @ Tuomarinkartanon Vinttikoirakeskus
Tervetuloa Helsingin ryhmänäyttelyyn 6.6.2020 Näyttelyssä arvostellaan rodut ryhmistä FCI 9 & FCI 2/3 Myös pennut (7 – alle 9kk). Näyttelyn järjestäjä: Helsingin Seudun Kennelpiiri ry, Terrierijaosto Tuomarina bulleille  Patrik Cederlöf, Ruotsi
Koko päivä Bullipäivät @ Lautsian kartano, hauho
Bullipäivät @ Lautsian kartano, hauho
kesä 13 – kesä 14 Koko päivä
Bullipäivät @ Lautsian kartano, hauho
Bullipäivät Open Show ja Trophy. Tuomari Chris Kilpatrick, kennel Kilacabar, UK. Tapahtuman FB sivut   Seuraa instassa!
Koko päivä Bullipäivät @ Lautsian kartano, Hauho
Bullipäivät @ Lautsian kartano, Hauho
kesä 14 Koko päivä
Bullipäivät Open Show ja Trophy.Tuomari Chris Kilpatrick, kennel Kilacabar, UK.
14:00 Rotukoirakävely @ Oopperan Puisto, Töölönlahti
Rotukoirakävely @ Oopperan Puisto, Töölönlahti