Terveystukimuutokset 1.1.2020 alkaen

Yhdistyksen maksamien terveysavustusten summia ja kohteita päivitetään  vuosikokouksen 20.10.2019 päätöksen mukaisesti, uudet tuet ovat voimassa 1.1.2020 alkaen.

Kaikki terveystuet koskevat vain virallisia tutkimuksia.

Tuet maksetaan seuraavasti:
BAER 10€ / koira
PLL 10€ / koira
Sydänultra 50€ / koira, max 2 kertaa, haettavissa 2 vuoden välein.
Ruumiinavaus 50% kuluista, koiran olatva rekisteröity, jäsenen omistama ja alle 8 vuotias.

Muut tuet poistuvat 1.1 2020 alkaen

Hallituksen yhdistykselle esittämän säästökuurin perusteina mm. nykyinen verotuksen ohjeistus, jonka mukaan jäsenistöä on kohdeltava tasapuolisesti, minkä takia esim. vain kasvattajille suunnatut tuet on poistettu. kaikki yhdistysen tarjoamat edut ovat siis kaikille jäsenille, tässä tapauksessa mm. PLL ja BAER testit.

Kuluneena vuonna (3/4) olemme maksaneet terveystukia jo 3500€ edestä. Viime vuosina tuettavia testejä on tullut lisää ja yhdistyksen taloustilanne alkaa rasittua tuettavista terveystesteistä, sillä järjestämämme tapahtumat (Geham, Bullipäivät) eivät tuo tuloja, ja myös jäsenmäärämme on ollut laskussa jo muutaman vuoden.

Yhdistys on pitkään tukenut jäsenistön koirien terveystutkimustuloksia ja saanut täten tärkeää tietoa rodun terveystilanteesta. Toivommekin, että jäsenet jatkavat silti tulosten lähettämistä yhdistykselle huolimatta siitä, ettei niistä erillistä korvausta saisikaan.

Samoin yhdistyksen suosittelemat terveystestit molemmille roduille ovat edelleen voimassa riippumatta siitä, maksetaanko niistä rahallista tukea. Uudet geenitestit (LAD, LP) ovat tärkeitä käyttövälineitä kasvattajille.

Hae tämän vuoden tukia vuodenvaihteeseen mennessä, ja postin lakosta johtuen ne kannattaa lähettää sähköpostin liitteinä, joko skannattuia tai esim.puhelinkuvana.

helmi
Koko päivä Geham Trophy Open Show & Fun Day @ Linnahotelli
Geham Trophy Open Show & Fun Day @ Linnahotelli
helmi 8 Koko päivä
Geham Trophy Open Show, tuomari Joy Johnson, Javarke, UK, ja koko perheen tapahtuma Hartolassa. Näyttelyilmoittautuminen päättyy 15.01.2020. Ilmoittaudu oheisella linkillä https://forms.gle/6q85T2xgumj4PHwh8 Tervetuloa mukaan viettämään hauska päivä bullien kanssa. Ohjelmassa mm. lelukoirakilpailu, nakkiralli, arpajaiset ja huutokauppa.[...]
kesä
Koko päivä Bullipäivät @ Lautsian kartano, hauho
Bullipäivät @ Lautsian kartano, hauho
kesä 13 – kesä 14 Koko päivä
Bullipäivät Open Show ja Trophy. Tuomari Chris Kilpatrick, kennel Kilacabar, UK.
10:00 SBY ry Bullterrierien erikoisnäy...
SBY ry Bullterrierien erikoisnäy...
SBY ry Bullterrierien erikoisnäyttely tuomari Sylvain Rousse, kennel Bullimpact, Ranska
09:00 STJ ry: Terrier Weekend