PKS-Bullien terveiset ja vuoden 2024 lenkkipäivämäärät

Tänä vuonna Pääkaupunkiseudun Bulterrierit on koonnut bulleja lenkeille Helsingin Töölönlahdella, Rastilassa ja Uutelassa, Järvenpään Lemmenlaaksossa, Vantaan Petikossa ja Hakunilassa sekä Kirkkonummella Ankarlaxissa. Luvassa on vielä vuoden viimeinen lenkki joulukuussa Helsingin Seurasaaressa, jonka jälkeen palkitaan taas vuoden reippaimmat bullit. Iso kiitos kaikille lenkeille osallistuneille ja lenkkireittejä vetäneille, teille tätä tehdään!

Lenkit ovat keränneet suosiota jo kolme vuotta ja niitä jatketaan myös vuonna 2024!
Ota tästä talteen ensi vuoden lenkkipäivämäärät:
sunnuntai 28.1. klo 13
sunnuntai 18.2. klo 13
sunnuntai 17.3. klo 13
sunnuntai 21.4. klo 13
sunnuntai 19.5. klo 13
Kesätauko kesä-/heinä-/elokuu
sunnuntai 22.9. klo 13
sunnuntai 20.10. klo 13
sunnuntai 17.11. klo 13
sunnuntai 22.12. klo 13

Lenkkireitit pyritään ilmoittamaan aina noin paria viikkoa ennen lenkkiä. Lenkeissä on säävaraus, kuumimpaan helteeseen, kovimpaan pakkaseen tai kaatosateeseen ei lähdetä. On myös mahdollista, että lenkkien päivämääriin voi tulla muutoksia. Näistä kaikista ilmoitetaan aina PKS-Bullien Facebook-sivuilla.

Lenkeillä noudatetaan tiettyjä sääntöjä, jotta kaikilla olisi mahdollisimman mukavaa reippailla.

• Lenkeille tullaan vain terveinä.
  • Reitin pituus pyritään ilmoittamaan etukäteen, jotta on tiedossa, soveltuuko lenkki minkä tasoisille ja ikäisille lenkkeilijöille. Pääasiassa lenkit eivät sovi pikkupennulle.
  • On tärkeää myös muistaa, että kaikille koirille monen koiran kimppalenkit eivät ole kiva juttu. Toiset viihtyvät vain tuttujen kanssa ja se on täysin ok. Kuuntelethan herkästi koiraasi, ja jäät tällöin pois lenkeiltä.
  • Lenkeillä kaikilla on myös lenkkirauha, joten ethän päästä koiraasi ilman lupaa toisen luokse ja jätä lenkillä riittävä turvaväli muihin koirakoihin.

Lenkit ovat oivallinen tapa tutustua toisiin bulli-ihmisiin ja rotuun, joten jos tiedät jonkun kiinnostuneen, vinkkaa hänet mukaan reippailemaan!

Reitit ja muut infot löydät Pääkaupunkiseudun Bullterrierit Facebook-sivustolta, ota se siis viimeistään nyt seurantaan.

Poluilla tavataan taas vuonna 2024!

PKS-terkuin,
Lilian

Lenkki 16.4.2023 Petikossa. Mukana reippailemassa oli 14 bullia, Muki, Kaapo, Lili, Halina, Carma, Ulpu, Maka, Kuuno, Nelly, Hertta, Ukko, Jack, Usva ja Koda. ja Kerttu staffi.
Lenkki 26.3.2023 Järvenpään Lemmenlaaksossa. Mukana oli 11 bullia, Ulpu, Kovu, Chori, Lili, Kuuno, Ukko, Nelly, Ramses, Jack, Sherlock ja Muki.